Zie ook de lange beschrijving.
HTM - Haagsche Tramweg-Maatschappij
HTM - N.V. Gemengd Bedrijf "Haagsche Tramweg Maatschappij" (H.T.M.)
Motorrijtuigen
- 1-20
- Bouwjaar 1904, Werkspoor (1-10) en Van der Zypen & Charlier,
afgevoerd 1936-1953.
- 21-150
- Bouwjaar 1905 (21-73) en 1906, Werkspoor. In 1929-1931 werd een groot
aantal omgebouwd en het merendeel van de rest vernummerd (waarbij sommige
rijtuigen twee maal vernummerd zijn). Dit geschiedde als volgt, steeds
links het nummer waaronder het rijtuig rijdt en rechts het nieuwe nummer,
gevolgd door een * als het ombouw is. 1929: 22=22*, 1930: 21=137, 23=21*,
24=133, 25=(74), 26=32*, 27=41*, 28=26*, 29=27*, 30=28*, 31=70, 32=23*,
33=33*, 34=81, 35=67, 36=29*, 37=34*, 38=141, 39=30*, 40=24*, 42=25*,
43=(121), 44=130, 45=36*, 46=80, 47=83, 48=84, 49=115, 50=119, 51=66,
52=72, 53=78, 54=79, 55=106, 56=132, 57=139, 58=147, 59=148, 60=74, 61=121,
66=42*, 67=46*, 7-=47*, 72=54*, 74=48*, (74)=52*, 78=57*, 79=59*, 80=43*,
81=37*, 83=38*, 84=39*, 106=59*, 115=40*, 119=51*, 121=44*, (121)=53*,
130=45*, 132=55*, 133=49*, 137=50*, 139=60*, 141=31*, 147=56*, 148=61*,
1931: 62=104, 63=117, 64=120, 65=123, 66=124, 67=68*, 68=82*, 69=73*,
70=63*, 71=69*, 72=128, 73=79*, 74=135, 75=88*, 76=64*, 77=89*, 78=136,
79=138, 80=141, 81=77*, 82=65*, 83=142, 84=143, 85=80*, 86=118, 87=122,
88=74*, 89=125, 90=126, 91=130, 92=133, 93=134, 94=137, 95=140, 96=144,
97=145, 98=146, 99=149, 100=150, 101=147, 104=75*, 117=70*, 118=96*,
120=76*, 122=97*, 123=62*, 124=81*, 125=98*, 126=91*, 128=83*, 130=101*,
133=94*, 134=99*, 135=67*, 136=72*, 137=87*, 138=66*, 140=90*, 141=78*,
142=84*, 143=71*, 144=85*, 145=92*, 146=86*, 147=95*, 148=100*, 149=93*.
Dit gaf een reeks 21-101 van omgebouwde rijtuigen (zie verderop hierover)
en een reeks 102-150 van nietverbouwde. In 1942 werden 122, 147, 133,
113, 131, 114, 137 en 126 in die volgorde tot
aanhangrijtuigen 351-358
omgebouwd. 103 werd
afgevoerd in 1937, 150 in 1953 en de rest in 1940.
De verbouwde rijtuigen werden
afgevoerd in 1953-1961.
- 151-168
- Bouwjaar 1907 (151-162) en 1908, Werkspoor. In 1946-1947 werden 165, 167,
161, 168, 159 en 166 in die volgorde omgebouwd tot
aanhangrijtuigen 359-364.
164 werd afgevoerd in 1953, de rest in 1948.
- 200/300
- Bouwjaar 1908, Werkspoor, in 1947 vernummerd in 300, in 1958 afgevoerd.
- 250-279
- Boujaar 1919 (250-264) en 1920, HAWA.
In 1965 werden 254, 256, 258, 260, 262 en 267
werkwagen.
In 1941 werd 255 vernummerd in 274, 274 in 279 en 279 in 255.
In 1943 werden 275-278 afgevoerd en in 1949 werd 279 in 275
vernummerd. Het restant werd in
1963-1968 afgevoerd.
- 280-289
- Bouwjaar 1923, HAWA,
afgevoerd in 1956-1960.
- 290-299
- Bouwjaar 1926, Werkspoor, omgebouwd tot
werkwagen in 1962-1964.
- 801-830
- Bouwjaar 1927 (801-820) en 1929, Allan (801-820) en La Brugeoise.
In 1976 werden 823 en 829
omgebouwd tot werkwagen, de rest werd
afgevoerd in 1949-1976.
- 171-184
- Overgenomen in 1946 van de RET. Bij de RET waren het resp.
188, 196, 193, 200,
165, 176, 161,
189,
164, 172, 174, 173,
187 en 178.
Afgevoerd in 1951-1956.
- 201-216
- Bouwjaar 1948, Werkspoor, in 1968 205 en 210 naar RET als
werkwagen, rest
afgevoerd in 1967-1975.
- 199/1001-1002
- Bouwjaar 1949 (199) en 1950 (1002), La Brugeoise. Nog in 1949 werd 199
vernummerd in 1001. In 1975 werden ze omgebouwd op dezelfde manier als
1003-1024, in 1993 afgevoerd.
- 1003-1024
- Bouwjaar 1952, La Brugeoise. In 1972-1975 belangrijk omgebouwd, in
1981-1983 afgevoerd.
- 1101-1200
- Bouwjaar 1957 (1101-1170, 1197-1200) en 1958, La Brugeoise.
In 1986 werd 1139 omgebouwd tot
RET slijpmotorwagen.
Afgevoerd in 1983-1998
- 1201-1240
- Bouwjaar 1963, La Brugeoise. 1207 werd in 1980
werkwagen. De rest werd in
1982-1983 afgevoerd.
- 1301-1340
- Bouwjaar 1971, La Brugeoise. 1315 werden in 1989
werkwagen en 1302 in datzelfde jaar
party tram.
Afvoer van 1986 tot 1998.
- 3001-3100, dubbelgeleed
- Bouwjaar 1981 (3001-3027), 1982 (3028-3060), 1983 (3061-3083) en 1984,
La Brugeoise et Nivelles.
In 1983 werd de A-bak (voorbak) van 3022 afgevoerd, hij kreeg een opnieuw
gebouwde. Al in 1982 wisselden 3015 en 3032 van A-bak. In 1983 wisselden
3010 en 3025 van B-bak (achterbak). In 1985 gingen B-bak en C-bak van
3051 naar 3013, de C-bak van 3013 ging naar 3051, de B-bak ging naar 3024
en de B-bak van 3024 ging naar 3051.
- 3101-3147, dubbelgeleed
- Bouwjaar 1992 (3101-3110) en 1993, La Brugeoise et Nivelles.
- 6021, 6016, Stadtbahn
- Bouwjaar ?, Düwag. In 2000 (6021) en 2001 overgenomen van Hannover
voor de NSR lijn te Houten. Het nummer is hetzelfde als dat in Hannover.
- 6037, 6053, 6055, 6057-6058, 6064, 6098-6099, Stadtbahn
- Bouwjaar ?, Düwag. In 2002 overgenomen van Hannover
als tijdelijke maatregel voor materieeltekort. Het nummer is
hetzelfde als dat in Hannover.
Aanhangrijtuigen
- 301-307
- Ex paardetram Keulen, 1904, afgevoerd 1917.
- 308-322
- Ex paardetram, 1904-1907, afgevoerd 1930-1935.
315 werd nog voor de vernummering in 1907 afgevoerd.
- 323-334
- Ex paardetram, 1906-1907,
afgevoerd 1937-1942.
- 350
- Bouwjaar 1906, Werkspoor, afgevoerd in 1953.
- 400-415
- Ex paardetram, afgevoerd in 1942-1946.
- 423-452
- Ex paardetram, afgevoerd in 1942-1953.
- 416-422/500-526
- Bouwjaar 1905 (416-422) en 1907 (507-526), Allan (416-422) en Werkspoor.
416-422 vernummerd in 1907 in 500-506. Afgevoerd in 1957.
- 550-570
- Bouwjaar 1907 (550) en 1908, Werkspoor. In 1947 wisselden 557 en 560 van
nummer. Afgevoerd 1945-1957.
- 600-619
- Bouwjaar 1912, Allan,
afgevoerd tot 1964.
- 620-629
- Bouwjaar 1913, Allan,
afgevoerd in 1956-1958.
- 650-689
- Bouwjaar 1917 (650-669), 1922 (670-679) en 1923, Nordwaggon,
afgevoerd in 1960-1961.
- 701-710
- Ex Oslo 1925,
afgevoerd in 1944-1956.
- 901-910
- Bouwjaar 1927, Allan, afgevoerd in 1962.
- 911-920
- Bouwjaar 1927, La Brugeoise, afgevoerd in 1962.
- 751-780
- Bouwjaar 1929, La Brugeoise,
afgevoerd in 1965-1970.
- 351-358
- Ombouw 1942 uit
motorrijtuigen serie 21-150, afgevoerd in 1953.
- 359-364
- Ombouw 1946 (359,361,362) en 1947 uit motorrijtuigen serie
151-168,
afgevoerd in 1952-1953.
Gemotorisieerde aanhangrijtuigen
- 2101-2130
- Bouwjaar 1974, La Brugeoise,
afgevoerd in 1988-1993.
Interlokale motorrijtuigen
- 1-6
- Bouwjaar 1923, HAWA, 1 afgevoerd in 1951, de rest in 1961.
- 51-60
- Bouwjaar 1923, Linke Hoffmann,
afgevoerd in 1961-1965.
- 61-70
- Bouwjaar 1924 (61-65) en 1925, HAWA,
afgevoerd in 1961-1965.
- 71-75
- Bouwjaar 1925, WUMAG, 73 afgevoerd in 1965, de rest in 1961.
- 76-80
- Bouwjaar 1925, Nordwaggon, 80 afgevoerd in 1965, de rest in 1961.
- 81-85
- Overgenomen in 1950 van de
LTM (601-605), afgevoerd in 1964.
- 86-90
- Overgenomen in 1950 van de
LTM (606-610), afgevoerd in 1964.
Interlokale aanhangrijtuigen
- 101-120
- Bouwjaar 1923 (101-110) en 1924, HAWA (101-105), Nordwaggon (106-110) en
Allan, afgevoerd in 1961-1965.
- 151-157
- Ex stoomtram 1923 (151-154 en 157) en 1924, 153 afgevoerd in 1955, de
rest in 1957.
-
- 121-140
- Overgenomen in 1950 van de
LTM (701-720), afgevoerd in 1965.