Lijn 154 | Datum | Opening / Sluiting |
Leeuwarden- Stiens- Ferwerd | (20) 22 april 1901 | opening |
Ferwerd- Metslawier | (1) 2 oktober 1901 | opening |
Metslawier- Anjum | 24 augustus 1913 (door HSM) | opening |
Dokkum÷Aalsum- Anjum | 15 mei 1935 | staking reizigersvervoer |
Leeuwarden- Dokkum÷Aalsum | 1 juli 1936 | staking reizigersvervoer |
Leeuwarden- Stiens- Dokkum÷Aalsum | 28 mei 1940 | hervatting reizigersvervoer door NTM |
Leeuwarden- Stiens- Dokkum÷Aalsum | 1 december 1940 | staking reizigersvervoer |
Dokkum÷Aalsum- Anjum | 27 juli 1942 | opheffing |
Ternaard- Dokkum÷Aalsum | 1 april 1972 | opheffing |
Stiens- Ternaard | 1 april 1973 | opheffing |
Leeuwarden- Stiens | 1 maart 1997 | opheffing |
Leeuwarden | NS emplacement en post C en lok(7100)+
trein tr. 3521 uit Harlingen en lok(7100) (gezien vanaf
seinbrug) 15 augustus 1936 |
Leeuwarden Halte | station(Nw) 28 augustus 1965 |
Kruising van de NTM lijn met die van de NFLS tussen 1924 en 1927 |
|
Jelsum | station rond 1930 |
Cornjum | geen foto |
Stiens | Binnenkomende trein, rechts een waterwagen rond 1910 Zijlijn naar Harlingen en Franeker Halte |
Finkum | geen foto |
Hijum | station(NO) 24 september 1966 |
Hallum | station(nO) 24 september 1966 |
Lok 7124 | NS lok 7124 wordt door 2 loks serie 1300 uit de
sloot getrokken. 20 juni 1927 |
Marrum-Westernijkerk | station(N) rond 1920 |
Ferwerd | station(ZW) 24 september 1966 |
Blija | station(ZW) 1913 |
Holwerd | station(zW) en lok(1)(a)+ 3 rijtuigen en lok(v) en
goederenwagens rond 1905 |
Ternaard | HSM lok(1050)+ D(3000)+ goederentrein(rv) en
station(ZO) rond 1905 |
Hantum | station(ZO) en NS lok 2420(ra) en GTM 4 april 1958 |
Dokkum-Aalsum | station(nW) 24 september 1966 |
Metslawier | station(W) en NS lok(7100)(a)+ 3 rijtuigen+
bagagewagen rond 1930 |
Morra-Lioessens | station(ZO) 24 september 1966 |
Anjum | HSM lok 1059(l)+ rijtuig en station(N) rond 1910 |